בית
בחר חוג
  • בחר חוג
  • אומנויות לחימה
    • חוג איגרוף תאילנדי
    • חוג אייקידו
    • חוג ג'ו ג'יטסו
    • חוג ג'ודו
    • חוג גונג - פו
    • חוג דניס הישרדות
    • חוג טאי צ'י
    • חוג לחימה משולבת
    • חוג קפוארה
    • חוג קראטה
    • חוג קרב מגע והגנה עצמית
  • אימון אישי
  • אקסטרים
  • חדר כושר
  • חוג יוגה
  • חוג לגיל הרך
  • חוג פילאטיס
  • חוג ריקוד
  • חוג שחייה
  • ספורט טיפולי
  • ספורט לנשים
  • פעילות לגיל הזהב
בחר עיר
  • בחר עיר
  • אבן יהודה
  • אור יהודה
  • אור עקיבא
  • אחיהוד
  • אילת
  • אלעד
  • אריאל
  • אשדוד
  • אשקלון
  • באר שבע
  • בית אל
  • בית אריה
  • בני ברק
  • בת ים
  • גבעת חיים איחוד
  • גבעת שמואל
  • גבעתיים
  • גדרה
  • גני תקווה
  • הוד השרון
  • הרצליה
  • זכרון יעקב
  • חולון
  • חיפה
  • חצור אשדוד
  • חרמון
  • יבנה
  • יהוד
  • ירושלים
  • כפר האורנים
  • כפר יונה
  • כפר מונאש
  • כפר סבא
  • כרכור
  • כרמיאל
  • לכיש
  • מודיעין
  • מושב נחלים
  • מצפה הראל
  • נהריה
  • נחלים
  • נחשונים
  • ניצני עוז
  • נס ציונה
  • נצר צירני
  • נשר
  • נתניה
  • נתניה פולג
  • סביון
  • עופרה
  • עטרת
  • עלי
  • עמק חפר
  • עפולה
  • ערד
  • עתלית
  • פרדס חנה
  • פתח תקווה
  • צור יגאל
  • צור משה
  • קיבוץ העוגן
  • קיבוץ כרמים
  • קיבוץ שמרת
  • קריית השרון
  • קרית אונו
  • קרית אתא
  • קרית ביאליק
  • קרית טבעון
  • קרית מוצקין
  • ראש העין
  • ראשון לציון
  • רחובות
  • רמות השבים
  • רמלה
  • רמת אביב
  • רמת אפעל
  • רמת גן
  • רמת השרון
  • רמת ישי
  • רעות
  • רעננה
  • שוהם
  • שילה
  • תל אביב
  • תל מונד
בחר גיל
  • בחר גיל
  • פעוטות
  • ילדים
  • נערים
  • מבוגרים

5 סיבות מצוינות למה להתחיל להתאמן דווקא על הליכון

5 סיבות מצוינות למה להתחיל להתאמן דווקא על הליכון

עבור חובבי הריצה שביננו הקיץ הוא תקופה מצוינת בעונות השנה בכדי להמיר את מסלול הריצה בחוץ ולהתחיל לרוץ על הליכון בבית או בחדר הכושר.
לאימון על הליכון יש מספר יתרונות ברורים על פני ריצה בחוץ ואם עד עכשיו התמהמהתם מלנסות להתאמן על הליכון אולי הפוסט הבא הוא בדיוק בשבילכם.

  1. פגעי מזג האוויר
    טוב, ברור שניחשתם שזה הדבר הראשון שבולט בהליכה או ריצה על הליכון אבל רק נדגיש שלמעשה באימון על הליכון מטבע הדברים אנו לא חשופים כלל לפגעי מזג האוויר, כך שגם אם חם נורא והשמש קופחת או לחילופין בחורף, גשום, סוער וקר מאוד, הרי שעל מסלול ההליכון אנו מוגנים לחלוטין מאתני הטבע ומזיהומי האוויר השונים.
  2. נתונים ומדדים שונים
    כמעט כל מי שלוקח/ת ברצינות את הריצה שלו אוהב לבדוק מדדים כמו מרחק, דופק, שיפוע וכו'.. על אף שכיום ישנן אינספור אפליקציות ושעונים יעודים לאימון ריצה אחד היתרונות הברורים שלנו בפעילות על הליכון הוא שבכל עת מדדים כמו דופק ומרחק מוצגים לפנינו ואנו יכולים לבדוק ולעקוב אחר קצב ההתקדמות שלנו כך שגם אם המטרה היא לשפר את קצב הריצה או פשוט לקבוע יעד של 5 קילומטר אפשר לעשות זאת בקלות
  3. עצימות המאמץ
    בהקשר ישיר לפסקה הקודמת, בין אם המטרה היא סיבולת, מהירות מרבית, שריפת שומן או שיפור הכושר הכללי, על הליכון ניתן לווסת את עצימות הפעילות בכל עת ולהתאימה ליכולות ולמטרות שלנו באופן מוחלט. עבור מי שאיננו מעוניין או יכול לרוץ מהר ועדיין צריך להגיע לדופק מטרה מסוים אפשרות השימוש באופציית השיפוע המובנה בהליכון הינה דרך מעולה לווסת את עצימות האימון.
  4. שעמום, גיוון ועניין
    ריצה או הליכה עם בן/בת זוג עשויים להיות דרך מעולה על מנת להפיג את השעמום בעבור אלו שאינם נהנים במיוחד מפעילות אירובית, אך כל מי שהתנסה בריצה עם שותף מבין כי ההתאמה לבן הזוג שרץ אתך עשויה להיות קשה עד בלתי אפשרית. בפעילות על הליכון כל אחד מכם יכול להתאים את הקצב שמתאים עבורו ועדיין ניתן לקיים את הפעילות יחד. עבור אלו שאוהבים להתאמן לבד הפעילות על הליכונים המודרניים לרוב ניתנת תוך כדי שימוש במערכת מולטימדיה המאפשרת צפייה בטלוויזיה או האזנה למוזיקה למשל, כך שניתן בקלות "לשרוף" 40 דקות בלי להרגיש.
  5. חסכון בזמן
    ברי המזל שביננו מצאו להם מסלול ריצה/הליכה ממש מחוץ לדלת וכזה שלא גוזל מהם זמן יקר בכדי להגיע אליו. אך עבור מרביתנו ובמיוחד אלו הגרים בעיר המרחק עד לתחילת המסלול המועדף עלינו עשוי לגזול מאתנו עוד מספר דקות יקרות בשגרת החיים הצפופה גם ככה. על כך נוסיף את העצירות הבלתי צפויות ברמזורים או אחרי "גברת עם סלים" והנה התבזבזה לה חצי שעה מהזמן היקר שלנו. על הליכון מלבד חימום קיצור אנו יכולים לנצל את הזמן שלנו באופן מיטבי וזמן כידוע שווה כסף.

יוסי זאבי הינו מאמן כושר מוסמך, מכור לספורט ומנהל את הבלוג והאתר יוספורט

חשוב להדגיש כי התוכן אינו מתאים לכל אחד ואחת ואיננו מהווה המלצה או מרשם לפעילות משום סוג.
לפני התחלת כל פעילות יש להתייעץ עם רופא וכל גורם מוסמך ורלוונטי.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support