בית
בחר/י קטגוריה
בחר/י עיר
בחר/י גיל

עוד על פילאטיס

עוד על פילאטיס

כיום יש אין ספור דרכים המיועדות להביא את הגוף למצב האופטימאלי שלו מבחינות שונות: חיטוב, גמישות ,צמצום היקפים, טיפול מניעתי לבעיות פיזיוליוגיות ואורטופדיות שונות , אחת הדרכים היותר פופולאריות היא אימון בשיטת פילאטיס .

ממציא השיטה

ג'וזף הוברטוס פילאטיס Joseph Hubertus Pilates, יליד גרמניה ממציא השיטה שגם נקראת על שמו חיפש דרך למצוא איזון בין הגוף לנפש, הוא התבסס על גישה יוונית הדוגלת בכך שיציבה גופנית לא תקינה וטכניקה נשימתית לא יעילה הם המקור לבעיות הבריאות. פילוסופיה העומדת מאחורי שיטת הפילאטיס היא שליטה מוחלטת של המוח על השרירים . כיום קיימות טכניקות שונות המבוססות על שיטה זו.

ירידה במשקל

אנשים שעוסקים בפעילות גופנית לצורך שמירה על כושר וגמישות תוהים האם שיטה זו תתרום גם לירידה במשקל, ולחיטוב הגוף במקביל ליתרונותיה ביתר הפרמטרים. הפילאטיס בונה את מסת השריר על ידי יצירת התנגדות בשימוש מסות הגוף ללא שימוש בהתנגדות המגיעה ממשקולות כבדות. עבודה איטית וממוקדת תוך ריכוז רב נותנת את האפקט הרצוי. רצף תרגילים נותנים את חיזוק שרירי הליבה הזרועות הירכיים הישבן המותן וחיזוק כללי של הגוף.

אורח חיים בריא

עמוד השדרה הוא זה שלוקח על עצמו את משקל הגוף ובכך מאפשר תנועתיות חופשית., אורח החיים כיום שנוטה לישיבה ארוכה מול מחשב או בנהיגה ,מהווה חלק ניכר מהסיבות לשיבוש מבנה עמוד השדרה וכך נגרמים רוב כאבי הגב ושמיטת הכתפיים. הפילאטיס עוזר ליישר את עמוד השדרה ולשיפור היציבה, למתיחת השרירים, שחרור לחצים וכאב ומניעת אוסטיאופורוזיס.

פילאטיס הינה שיטה עדינה יחסית של תרגילים לחיזוק השרירים השונים ללא עומס מיותר על המפרקים וללא מאמץ לבבי. דרך אימון זו מסייעת בין היתר לעיצוב הגוף , לחיטובו ושיפור הגמישות כמו כן להורדה במשקל וירידה באחוזי השומן.

למי מתאימה השיטה ?

מאחר והמאמץ הפיזיולוגי מותאם אישית הוא אינו מהווה סכנה, ולכן מתאימה שיטה זו לאוכלוסיה מקבוצות גיל שונות, כולל נשים בהריון , נשים אחרי לידה , גברים , וקבוצת הגיל השלישי.

המתאמן מקבל הדרכה על ידי מאמן מוסמך ומקצועי המתאים את התרגול לכל אחד באופן אישי.

הפוסט באדיבות מריאנה – מנהלת shape line  מרכז ספורט לנשים

למאמר איך עושים פילאטיס – לחצו כאן

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support